Having experience with a similar but noname charger that was 10+ years old, on 14/6/22 I bought 2 chargers from a store on the skroutz list. One was missing the plug for temperature and the other was just a plug without a sensor. They are "fake" mainly in terms of weight, coolers, and the menu that lacks indications even though the manual mentions them, with the main lack being the indication of the charging Amps, consumption, and history.
There is a setting for the maximum charging voltage and while I had it at 13.8, as long as I was consuming electricity, the chargers seemed to work fine. However, after a day when I was away and not consuming electricity, the battery voltage reached 15.6v and the batteries were boiling, with the temperature showing "- -" on the charger's screen and everything burning! If I had been away for a little longer, I would have found only the ashes of my house.
One star.
Update 17/11/2022
One of them burned a few days later with an impressive explosion, also dangerous. I was afraid of the other one and gradually increased it from 13.8 to 14.4 and eventually it also exploded.
Now in my opinion, if you keep it away from flammable materials and for light work, it's fine and economical. During periods of even low cloudiness, it cannot charge. If you want daily charging "regardless of the weather," generally PWM chargers don't do it and we have to go for MPPT chargers, which are considerably more expensive.
Εχοντας εμπειρια με παρομοιο αλλα noname φορτιστη 10+ετων, στις 14/6/22 αγόρασα 2 φορτιστές από κατάστημα της λίστας του skroutz. το ένα έλειπε το βύσμα για τη θερμοκρασία και το αλλο ηταν σκετο βυσμα χωρις αισθητηρα. Είναι "ψεύτικοι" κυρίως από θέμα βάρους, ψύκτρες αλλά και του μενού που απουσιαζουν ενδειξεις ενω τις αναφερει το manual με κυριότερη ελειψη την ένδειξη των Αmp που φορτίζουν, την κατανάλωση, και το ιστορικό.
Ρύθμιση για την μέγιστη τάση φόρτισης υπάρχει και ενω την ειχα στα 13,8 οσο κατανάλωνα ρεύμα, οι φορτιστές έδειχναν να λειτουργούν κανονικά. Μετά από μία μέρα όμως που έλειψα και δεν κατανάλωνα ρεύμα, η τάση των μπαταριών έφτασε στα 15,6v και οι μπαταρίες εβραζαν, με τη θερμοκρασία να δείχνει "- -" στην οθόνη του φορτιστή και τα παντα εκαιγαν! Αν έλειπα για λίγο ακόμη, θα έβρισκα μόνο τις στάχτες του σπιτιού μου.
ενα αστερακι.
update 17/11/2022
ο ενας καηκε λιγες μερες μετα με εντυπωσιακο τσαφ επισης επικινδυνο. τον αλλο φοβομουν και τον ανεβαζα σταδιακα απο τα 13,8 στα 14,4 και τελικα εκανε τσαφ κι αυτος.
τωρα κατα τη γνωμη μου, αν τον εχετε μακρυα απο ευφλεκτα υλικα και για χαλαρες δουλιτσες ειναι μια χαρα και οικονομικος. σε περιοδους εστω και χαμηλης συνεφιας δεν μπορει να φορτισει. αν θελετε καθημερινη φορτιση "παντως καιρου" δεν κανουν γενικα οι φορτιστες pwm και παμε αναγκαστικα σε mppt που ειναι αρκετα ακριβοτεροι.