It does exactly what it says! From dyed black (a year ago), it turned them back to their natural color with the first application.
With the second application a week later, it lightened them even more, and I should note that it works on natural uncolored hair as well; it lightened mine by 1-2 shades too.
It leaves a hint of coppery-ginger tone, very cute.
I left the product on for 40 minutes instead of the 20 recommended in the instructions because I have thick hair in very good condition; if you are not sure about your hair, it’s better to follow the suggested time.
In the second application a week later, I wrapped my hair in plastic wrap but didn’t heat it with a hairdryer; I left the product on for 35 minutes, and at the end of the process, I applied a 10-volume developer to my hair.
Important for those interested in bleaching: A week ago, we did a test at the hair salon to bleach just a strand of the dyed black to see how it would go. It lightened to a copper tone. Now that I applied the product, that strand has become completely blonde.
Since many users write that the hair color darkens as the days go by, I will return with an update.
Update: In the first application, it started to darken a bit until it reached the natural color. In the second application, which lightened it even more, the shade did not darken at all.
(If I do a third application, it will make my hair naturally brown-copper!)
It didn’t damage my hair, but I generally always take care of it; I keep applying oils, etc.
It is just what you need for decoloration or preparation of the hair to lighten better for bleaching.
Κάνει ακριβώς αυτό που λέει! Από βαμμένα μαύρα (πριν ένα χρόνο), τα γύρισε στο φυσικό τους χρώμα με την πρώτη εφαρμογή.
Με δεύτερη εφαρμογή μια βδομάδα μετά, τα άνοιξε ακόμα περισσότερο και να σημειώσω ότι δουλεύει και πάνω στην φυσική άβαφη τρίχα, εμένα μου την ξανοιξε κι εκείνη 1-2 τόνους.
Αφήνει μια υπόνοια χάλκινης-τζιντζερ απόχρωσης, πολύ χαριτωμένη.
Άφησα το προϊόν 40 λεπτά αντί για τα 20 που προτείνουν οι οδηγίες γιατί έχω χοντρή τρίχα σε πολύ καλή κατάσταση, αν δεν είστε σίγουρες για την τρίχα σας καλύτερα να ακολουθήσετε τον προτεινόμενο χρόνο.
Στη δεύτερη εφαρμογή μια βδομαδα μετά τύλιξα το μαλλί με ζελατίνα αλλά δεν ζεσταινα με πιστολάκι, άφησα το προϊόν 35 λεπτά και στο τέλος της διαδικασίας πέρασα ένα οξυζενέ 10αρι στα μαλλιά.
Σημαντικό για όσες ενδιαφέρονται για ντεκαπαζ: Πριν μια βδομάδα είχαμε κάνει μια δοκιμή στο κομμωτήριο να ντεκαπαρουμε σε μια τούφα μόνο το βαμμένο μαύρο για να δούμε πώς θα πάει. Άνοιξε μέχρι χάλκινο. Τώρα που εφάρμοσα το προϊόν, εκείνη η τούφα έγινε καταξανθη εντελώς.
Επειδή πολλές χρήστριες γράφουν ότι σκουραίνει το χρώμα της τρίχας όσο περνάνε οι μέρες, θα επανέλθω με update.
Update: Στην πρώτη εφαρμογή άρχισε λίγο να σκουραίνει ώσπου το έφτασε στο φυσικό χρώμα. Στην δεύτερη εφαρμογή που μου τα ξανοιξε κι άλλο, δεν σκούρηνε καθόλου η απόχρωση.
(αν κάνω και τρίτη εφαρμογή θα κάνει τα μαλλιά φυσικά καστανοχάλκινα!)
Δεν καταπονεσε τα μαλλιά αλλά γενικά τα πρόσεχα πάντα, δεν σταματώ να βάζω λαδακια κλπ
Είναι ό,τι πρέπει για ξεβαφη ή προετοιμασία του μαλλιού για να ξανοιξει καλύτερα η ντεκαπαζ.