I was looking for a solution for wireless connectivity and found the UE200. It's a very good option, but while searching, I found this specific one. In a tablet with only one USB 3.0 port, it provides additional connectivity along with the wired option, which is very convenient. It connects at 1Gbps, with satisfactory copying speeds, and has an LED to indicate if it is active, as well as separate LEDs for Ethernet.
The cable doesn't seem to be of great quality, but its plastic parts are average to satisfactory. It is worth its money until the last euro.
The only negative thing I noticed is that in random moments (usually every 2-3-4 hours), it disconnects and reconnects, as if it's being unplugged from the port. It comes back in 1-2 seconds as if nothing happened.
Edit 31/03/2018: -1 star because it disconnects quite frequently, which becomes annoying when doing network transfers, causing the copying process to stop.
Edit 18/11/2018: I'm giving it 2 stars because when it works, it works satisfactorily. If you try to connect two USB devices (flash, HDD, etc.) through it, don't expect the copying to be 100% successful. Just look somewhere else for an Ethernet+hub solution.
Έψαχνα να δώσω λύση στο ασύρματο και βρήκα το UE200. Πολύ καλή περίπτωση, αλλά σκαλίζοντας βρήκα το συγκεκριμένο. Σε tablet με μόνο 1 θύρα usb 3.0, έδωσε άλλη συνδεσιμότητα συν το ενσύρματο, το οποίο λύνει χέρια. Συνδέεται στο 1Gbps, ικανοποιητικές ταχύτητες αντιγραφής και με LED για να φαίνεται αν είναι ενεργοποιημένο και ξεχωριστά LED στο Ethernet.
Το καλώδιό του φαίνεται να μην είναι τρομερή ποιότητα, αλλά τα πλαστικά του είναι μέτρια έως ικανοποιητικά.
Αξίζει τα λεφτά του μέχρι το τελευταίο €.
Το μόνο αρνητικό που παρατήρησα, είναι ότι σε άσχετες φάσεις (συνήθως κάθε 2-3-4 ώρες) αποσυνδέεται και επανασυνδέεται, σαν να βγαίνει από την θύρα. Επανέρχεται σε 1-2 δευτερόλεπτα σα να μην συνέβει τίποτε.
Edit 31/03/2018 : -1 αστέρι γιατί αποσυνδέεται αρκετά συχνά για να γίνεται εκνευριστικό όταν κάνεις δικτυακές αντιγραφές, με αποτέλεσμα να σταματάει η αντιγραφή.
Edit 18/11/2018 : Αφήνω 2 αστέρια, γιατί όταν λειτουργεί, λειτουργεί ικανοποιητικά. Αν προσπαθήσετε μέσω αυτού να συνδέσετε 2 usb (flash, HDD κλπ) μην περιμένετε να πετύχει η αντιγραφή 100%. Απλώς κοιτάξτε κάπου αλλού για την λύση του Ethernet+ hub.