Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
Brand new extractor hood came out defective with a broken circuit board and from what I managed to hear in support from background noise, it seems to be a known issue because I heard a similar problem being described, probably for another person. Unacceptable!
Ολοκαίνουργιος απορροφητήρας βγήκε ελαττωματικός με χαλασμένη πλακέτα και από ότι πρόλαβα να ακούσω στην υποστήριξη από background θόρυβο μάλλον είναι γνωστό θέμα γιατί άκουγα να περιγράφεται παρόμοιο πρόβλημα μάλλον για άλλο άτομο. Απαράδεκτο!
We recently installed the extractor hood. Initially, -1 star because the required pipe diameter is not mentioned anywhere. While the instructions say ø15, I see with a tape measure that it is ø12.5. It has an internal ring with a diameter of ø11.5. I thought a 12-sized pipe would fit in between, but we had to use a different cap to make it fit.
In general, as an extractor hood, it is quite good. As someone else mentioned, it does not retain its settings, which means that if you want light, you have to turn it on and then press the light. Also, if you don't pull it out and press the light while it is "closed," after a few seconds it turns off automatically. The same goes for the speed settings. This means it does not turn on automatically when you pull it out; you always have to press the two buttons to start its operation.
Extractor hoods at half the price have these features and, if not better, are definitely very close in suction power. I don't know about its durability, but if I ever buy an extractor hood again, I will definitely look elsewhere.
Εγκαταστήσαμε πρόσφατα τον απορροφητήρα. Αρχικά -1 αστερί γιατί δεν αναγράφεται πουθενά η διάμετρος του σωλήνα που χρειάζεται. Ενώ οι οδηγίες λένε ø15, με μέτρο βλέπω ότι είναι ø12,5. Έχει έναν εσωτερικό δακτύλιο με διάμετρο ø11,5. Θεωρούσα ότι ένας 12άρης σωλήνας θα χωρούσε ανάμεσα, αλλά χρειάστηκε να βάλουμε άλλο καπάκι για να μπει.
Γενικά σαν απορροφητήρας είναι αρκετά καλός, όπως είπε και κάποιος άλλος δεν κρατάει τις ρυθμίσεις του, που σημαίνει ότι αν θες φως, πρέπει να τον ανοίξεις και να πατήσεις το φως. Επίσης, αν δεν τον τραβήξεις έξω και πατήσεις το φως ενώ είναι "κλειστός", μετά από μερικά δευτερόλεπτα σβήνει αυτόματα. Το ίδιο ισχύει και με τις σκάλες του. Αυτό σημαίνει ότι δεν ανοίγει αυτόματα με το που τον τραβήξεις, πρέπει πάντα να πατήσεις τα 2 κουμπάκια για να ξεκινήσει η λειτουργία του.
Απορροφητήρες με τα μισά λεφτά έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά και αν όχι καλύτερη, σίγουρα πολύ κοντά σε απορροφητικότητα. Δεν ξέρω για την αντοχή του, πάντως αν αγοράζω ποτέ ξανά απορροφητήρα, σίγουρα θα κοιτάξω κάπου αλλού.
As an extractor fan, it is good and quiet, but from the manufacturer, the wires for the LEDs were reversed. It provided power at the normal 12.19 Volts, but the wires leading to the plug were reversed, so I had to disassemble the entire extractor fan to check if the board was faulty. If you proceed with purchasing it, check immediately if everything works properly and then install it, because someone who doesn't know about electricals will have a problem.
Σαν απορροφητήρας είναι καλός και αθόρυβος, όμως από τον κατασκευαστή ήταν ανάποδα τα καλώδια για τα led.
Εδινε ρεύμα στα κανονικά 12.19Volt αλλά ήταν ανάποδα τα καλώδια που οδηγούν στη φίσα με αποτέλεσμα να λύσω τον απορροφητήρα όλο για να ελέγξω αν έχει πρόβλημα η πλακέτα.
Εάν προβείτε στη αγορά του έλεγξε κατευθείαν εάν λειτουργούν όλα σωστά και μετά τοποθετήστε διότι κάποιος που δεν ξέρει από ηλεκτρολογικά θα έχει πρόβλημα.
Silent, easy to install, does not retain the last setting when you turn it off, so when you turn it on you have to select the light and intensity you want.
Αθόρυβος, εύκολος στην τοποθέτηση, δεν κρατάει την τελευταία λειτουργία όταν τον κλείνεις, οπότε με το άνοιγμα να μην χρειάζεται να πατάς το φως και την ένταση που θέλεις.
Brand new extractor hood came out defective with a broken circuit board and from what I managed to hear in support from background noise, it seems to be a known issue because I heard a similar problem being described, probably for another person. Unacceptable!
Ολοκαίνουργιος απορροφητήρας βγήκε ελαττωματικός με χαλασμένη πλακέτα και από ότι πρόλαβα να ακούσω στην υποστήριξη από background θόρυβο μάλλον είναι γνωστό θέμα γιατί άκουγα να περιγράφεται παρόμοιο πρόβλημα μάλλον για άλλο άτομο. Απαράδεκτο!
We recently installed the extractor hood. Initially, -1 star because the required pipe diameter is not mentioned anywhere. While the instructions say ø15, I see with a tape measure that it is ø12.5. It has an internal ring with a diameter of ø11.5. I thought a 12-sized pipe would fit in between, but we had to use a different cap to make it fit.
In general, as an extractor hood, it is quite good. As someone else mentioned, it does not retain its settings, which means that if you want light, you have to turn it on and then press the light. Also, if you don't pull it out and press the light while it is "closed," after a few seconds it turns off automatically. The same goes for the speed settings. This means it does not turn on automatically when you pull it out; you always have to press the two buttons to start its operation.
Extractor hoods at half the price have these features and, if not better, are definitely very close in suction power. I don't know about its durability, but if I ever buy an extractor hood again, I will definitely look elsewhere.
Εγκαταστήσαμε πρόσφατα τον απορροφητήρα. Αρχικά -1 αστερί γιατί δεν αναγράφεται πουθενά η διάμετρος του σωλήνα που χρειάζεται. Ενώ οι οδηγίες λένε ø15, με μέτρο βλέπω ότι είναι ø12,5. Έχει έναν εσωτερικό δακτύλιο με διάμετρο ø11,5. Θεωρούσα ότι ένας 12άρης σωλήνας θα χωρούσε ανάμεσα, αλλά χρειάστηκε να βάλουμε άλλο καπάκι για να μπει.
Γενικά σαν απορροφητήρας είναι αρκετά καλός, όπως είπε και κάποιος άλλος δεν κρατάει τις ρυθμίσεις του, που σημαίνει ότι αν θες φως, πρέπει να τον ανοίξεις και να πατήσεις το φως. Επίσης, αν δεν τον τραβήξεις έξω και πατήσεις το φως ενώ είναι "κλειστός", μετά από μερικά δευτερόλεπτα σβήνει αυτόματα. Το ίδιο ισχύει και με τις σκάλες του. Αυτό σημαίνει ότι δεν ανοίγει αυτόματα με το που τον τραβήξεις, πρέπει πάντα να πατήσεις τα 2 κουμπάκια για να ξεκινήσει η λειτουργία του.
Απορροφητήρες με τα μισά λεφτά έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά και αν όχι καλύτερη, σίγουρα πολύ κοντά σε απορροφητικότητα. Δεν ξέρω για την αντοχή του, πάντως αν αγοράζω ποτέ ξανά απορροφητήρα, σίγουρα θα κοιτάξω κάπου αλλού.
As an extractor fan, it is good and quiet, but from the manufacturer, the wires for the LEDs were reversed. It provided power at the normal 12.19 Volts, but the wires leading to the plug were reversed, so I had to disassemble the entire extractor fan to check if the board was faulty. If you proceed with purchasing it, check immediately if everything works properly and then install it, because someone who doesn't know about electricals will have a problem.
Σαν απορροφητήρας είναι καλός και αθόρυβος, όμως από τον κατασκευαστή ήταν ανάποδα τα καλώδια για τα led.
Εδινε ρεύμα στα κανονικά 12.19Volt αλλά ήταν ανάποδα τα καλώδια που οδηγούν στη φίσα με αποτέλεσμα να λύσω τον απορροφητήρα όλο για να ελέγξω αν έχει πρόβλημα η πλακέτα.
Εάν προβείτε στη αγορά του έλεγξε κατευθείαν εάν λειτουργούν όλα σωστά και μετά τοποθετήστε διότι κάποιος που δεν ξέρει από ηλεκτρολογικά θα έχει πρόβλημα.
Silent, easy to install, does not retain the last setting when you turn it off, so when you turn it on you have to select the light and intensity you want.
Αθόρυβος, εύκολος στην τοποθέτηση, δεν κρατάει την τελευταία λειτουργία όταν τον κλείνεις, οπότε με το άνοιγμα να μην χρειάζεται να πατάς το φως και την ένταση που θέλεις.
Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
Brand new extractor hood came out defective with a broken circuit board and from what I managed to hear in support from background noise, it seems to be a known issue because I heard a similar problem being described, probably for another person. Unacceptable!
Ολοκαίνουργιος απορροφητήρας βγήκε ελαττωματικός με χαλασμένη πλακέτα και από ότι πρόλαβα να ακούσω στην υποστήριξη από background θόρυβο μάλλον είναι γνωστό θέμα γιατί άκουγα να περιγράφεται παρόμοιο πρόβλημα μάλλον για άλλο άτομο. Απαράδεκτο!
We recently installed the extractor hood. Initially, -1 star because the required pipe diameter is not mentioned anywhere. While the instructions say ø15, I see with a tape measure that it is ø12.5. It has an internal ring with a diameter of ø11.5. I thought a 12-sized pipe would fit in between, but we had to use a different cap to make it fit.
In general, as an extractor hood, it is quite good. As someone else mentioned, it does not retain its settings, which means that if you want light, you have to turn it on and then press the light. Also, if you don't pull it out and press the light while it is "closed," after a few seconds it turns off automatically. The same goes for the speed settings. This means it does not turn on automatically when you pull it out; you always have to press the two buttons to start its operation.
Extractor hoods at half the price have these features and, if not better, are definitely very close in suction power. I don't know about its durability, but if I ever buy an extractor hood again, I will definitely look elsewhere.
Εγκαταστήσαμε πρόσφατα τον απορροφητήρα. Αρχικά -1 αστερί γιατί δεν αναγράφεται πουθενά η διάμετρος του σωλήνα που χρειάζεται. Ενώ οι οδηγίες λένε ø15, με μέτρο βλέπω ότι είναι ø12,5. Έχει έναν εσωτερικό δακτύλιο με διάμετρο ø11,5. Θεωρούσα ότι ένας 12άρης σωλήνας θα χωρούσε ανάμεσα, αλλά χρειάστηκε να βάλουμε άλλο καπάκι για να μπει.
Γενικά σαν απορροφητήρας είναι αρκετά καλός, όπως είπε και κάποιος άλλος δεν κρατάει τις ρυθμίσεις του, που σημαίνει ότι αν θες φως, πρέπει να τον ανοίξεις και να πατήσεις το φως. Επίσης, αν δεν τον τραβήξεις έξω και πατήσεις το φως ενώ είναι "κλειστός", μετά από μερικά δευτερόλεπτα σβήνει αυτόματα. Το ίδιο ισχύει και με τις σκάλες του. Αυτό σημαίνει ότι δεν ανοίγει αυτόματα με το που τον τραβήξεις, πρέπει πάντα να πατήσεις τα 2 κουμπάκια για να ξεκινήσει η λειτουργία του.
Απορροφητήρες με τα μισά λεφτά έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά και αν όχι καλύτερη, σίγουρα πολύ κοντά σε απορροφητικότητα. Δεν ξέρω για την αντοχή του, πάντως αν αγοράζω ποτέ ξανά απορροφητήρα, σίγουρα θα κοιτάξω κάπου αλλού.
As an extractor fan, it is good and quiet, but from the manufacturer, the wires for the LEDs were reversed. It provided power at the normal 12.19 Volts, but the wires leading to the plug were reversed, so I had to disassemble the entire extractor fan to check if the board was faulty. If you proceed with purchasing it, check immediately if everything works properly and then install it, because someone who doesn't know about electricals will have a problem.
Σαν απορροφητήρας είναι καλός και αθόρυβος, όμως από τον κατασκευαστή ήταν ανάποδα τα καλώδια για τα led.
Εδινε ρεύμα στα κανονικά 12.19Volt αλλά ήταν ανάποδα τα καλώδια που οδηγούν στη φίσα με αποτέλεσμα να λύσω τον απορροφητήρα όλο για να ελέγξω αν έχει πρόβλημα η πλακέτα.
Εάν προβείτε στη αγορά του έλεγξε κατευθείαν εάν λειτουργούν όλα σωστά και μετά τοποθετήστε διότι κάποιος που δεν ξέρει από ηλεκτρολογικά θα έχει πρόβλημα.
Silent, easy to install, does not retain the last setting when you turn it off, so when you turn it on you have to select the light and intensity you want.
Αθόρυβος, εύκολος στην τοποθέτηση, δεν κρατάει την τελευταία λειτουργία όταν τον κλείνεις, οπότε με το άνοιγμα να μην χρειάζεται να πατάς το φως και την ένταση που θέλεις.
Brand new extractor hood came out defective with a broken circuit board and from what I managed to hear in support from background noise, it seems to be a known issue because I heard a similar problem being described, probably for another person. Unacceptable!
Ολοκαίνουργιος απορροφητήρας βγήκε ελαττωματικός με χαλασμένη πλακέτα και από ότι πρόλαβα να ακούσω στην υποστήριξη από background θόρυβο μάλλον είναι γνωστό θέμα γιατί άκουγα να περιγράφεται παρόμοιο πρόβλημα μάλλον για άλλο άτομο. Απαράδεκτο!
We recently installed the extractor hood. Initially, -1 star because the required pipe diameter is not mentioned anywhere. While the instructions say ø15, I see with a tape measure that it is ø12.5. It has an internal ring with a diameter of ø11.5. I thought a 12-sized pipe would fit in between, but we had to use a different cap to make it fit.
In general, as an extractor hood, it is quite good. As someone else mentioned, it does not retain its settings, which means that if you want light, you have to turn it on and then press the light. Also, if you don't pull it out and press the light while it is "closed," after a few seconds it turns off automatically. The same goes for the speed settings. This means it does not turn on automatically when you pull it out; you always have to press the two buttons to start its operation.
Extractor hoods at half the price have these features and, if not better, are definitely very close in suction power. I don't know about its durability, but if I ever buy an extractor hood again, I will definitely look elsewhere.
Εγκαταστήσαμε πρόσφατα τον απορροφητήρα. Αρχικά -1 αστερί γιατί δεν αναγράφεται πουθενά η διάμετρος του σωλήνα που χρειάζεται. Ενώ οι οδηγίες λένε ø15, με μέτρο βλέπω ότι είναι ø12,5. Έχει έναν εσωτερικό δακτύλιο με διάμετρο ø11,5. Θεωρούσα ότι ένας 12άρης σωλήνας θα χωρούσε ανάμεσα, αλλά χρειάστηκε να βάλουμε άλλο καπάκι για να μπει.
Γενικά σαν απορροφητήρας είναι αρκετά καλός, όπως είπε και κάποιος άλλος δεν κρατάει τις ρυθμίσεις του, που σημαίνει ότι αν θες φως, πρέπει να τον ανοίξεις και να πατήσεις το φως. Επίσης, αν δεν τον τραβήξεις έξω και πατήσεις το φως ενώ είναι "κλειστός", μετά από μερικά δευτερόλεπτα σβήνει αυτόματα. Το ίδιο ισχύει και με τις σκάλες του. Αυτό σημαίνει ότι δεν ανοίγει αυτόματα με το που τον τραβήξεις, πρέπει πάντα να πατήσεις τα 2 κουμπάκια για να ξεκινήσει η λειτουργία του.
Απορροφητήρες με τα μισά λεφτά έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά και αν όχι καλύτερη, σίγουρα πολύ κοντά σε απορροφητικότητα. Δεν ξέρω για την αντοχή του, πάντως αν αγοράζω ποτέ ξανά απορροφητήρα, σίγουρα θα κοιτάξω κάπου αλλού.
As an extractor fan, it is good and quiet, but from the manufacturer, the wires for the LEDs were reversed. It provided power at the normal 12.19 Volts, but the wires leading to the plug were reversed, so I had to disassemble the entire extractor fan to check if the board was faulty. If you proceed with purchasing it, check immediately if everything works properly and then install it, because someone who doesn't know about electricals will have a problem.
Σαν απορροφητήρας είναι καλός και αθόρυβος, όμως από τον κατασκευαστή ήταν ανάποδα τα καλώδια για τα led.
Εδινε ρεύμα στα κανονικά 12.19Volt αλλά ήταν ανάποδα τα καλώδια που οδηγούν στη φίσα με αποτέλεσμα να λύσω τον απορροφητήρα όλο για να ελέγξω αν έχει πρόβλημα η πλακέτα.
Εάν προβείτε στη αγορά του έλεγξε κατευθείαν εάν λειτουργούν όλα σωστά και μετά τοποθετήστε διότι κάποιος που δεν ξέρει από ηλεκτρολογικά θα έχει πρόβλημα.
Silent, easy to install, does not retain the last setting when you turn it off, so when you turn it on you have to select the light and intensity you want.
Αθόρυβος, εύκολος στην τοποθέτηση, δεν κρατάει την τελευταία λειτουργία όταν τον κλείνεις, οπότε με το άνοιγμα να μην χρειάζεται να πατάς το φως και την ένταση που θέλεις.