Well, to cut it short, just don't spend your money on this.
ALSO, if you have OTE as your provider, you should know that the router does not support VOIP, meaning you can't directly connect your phone to the router. So be careful not to fall for it!
I'll start by saying that the reason I bought this MODEM was mainly because of the instability, frequent disconnections, and low range of the rotten MODEM from forthnet (technicolor). At first, I was thinking of getting a ROUTER since I needed the distance-range factor, but due to the frequent disconnection issue, I chose to go for a MODEM. When I first got it and connected it, the speed was the same as the previous modem, but the range was much larger to the point that when the technicolor could barely catch 1 line, the tp-link could catch up to 3. Also, the disconnections started to decrease, so I thought everything was fine. But what happened next?
I noticed high ping, some pages took a long time to load, some files and torrents had very low speed, etc. I started testing various things and noticed that depending on the number of people on the line, even if they weren't using up the bandwidth, my modem would lower the speed, resulting in increased ping and decreased speed. However, certain applications like Steam, LoL, etc. didn't have this "limiter". I noticed that each device had similar speeds, and the more devices connected, the more the speed dropped on the speedtest. No matter how I operated it, either as a MODEM or as a ROUTER, this "limiter" wouldn't change. And when I say limiter, I mean that with just one person connected, it would reach 10-11 mbps, which is the same as before the change. But when 4-5 people connected, the speed (via speedtest) would lock at 2-3, at most 5 mbps. No matter what firmware I tried or even the upgrade I did from the tp-link website, I constantly had an invisible limiter corresponding to the devices connected at any given moment. I tried to see if there was any option through the IP (192.168.1.1), where there is indeed an option called QoS, but it seemed to be virtual. Bottom line, the MODEM was left aside, and I went back to the rotten technicolor. And just to preempt you, no, it wasn't a temperature issue; it had the same problem even in cold weather.
However, I don't see anyone talking about this, even though I asked other people who had tp-link and they told me the exact same thing, that they couldn't do anything to change it. In other words, 60€ wasted. If someone indeed has the same issue or has already solved it, please write it in the comments.
UPDATE 10/6/2020:
I also noticed that the Modem starts acting up after a few days, possibly due to temperature, and it needs a reset every other day or so. Overall, poor network management for such an expensive Modem. I would recommend the cheaper models from the company or better yet, a 20-30€ ROUTER for better range.
Λοιπον,για να μην τα πολυλογω απλα μην δωσετε τα λεφτα σας για αυτο εδω.
ΕΠΙΣΗΣ,αν εχετε παροχο τον οτε να ξερετε οτι το ρουτερ δεν υποστηριζει VOIP,δηλαδη απ'ευθειας συνδεση του τηλεφωνου στο ρουτερ.
Οποτε προσοχη μην τη πατησετε!
Θα ξεκινησω λεγοντας πως ο λογος που αγοραστηκε αυτο το MODEM ηταν κυριως λογο της ασταθειας,των συχνων αποσυνδεσεων και της χαμηλης εμβελειας που ειχε το σαπιο MODEM της forthnet (technicolor). Σκεφτομουν στην αρχη να παω για ROUTER εφοσον χρειαζομουν τον παραγοντα αποσταση-εμβελεια αλλα λογω του συνχου φαινομενου των αποσυνδεσεων επελεξα να παω σε MODEM.Οταν το πρωτο πηρα και το συνδεσα η ταχυτητα ηταν η ιδια με αυτη του προηγουμενου modem ,αλλα η εμβελεια ηταν αρκετα μεγαλυτερη σε σημειο που οταν το technicolor επιανε με το ζορι 1 γραμμη ,το tp-link επιανε μεχρι και 3.Επισης οι αποσυνδεσεις αρχισαν να ελαττωνονται οποτε πιστευα οτι ολα ηταν καλα.Τι εγινε ομως μετα?
Παρατηρουσα υψηλο ping,καποιες σελιδες αργουσαν να φορτωσουν,καποια αρχεια και καποια torrent ειχαν πολυ χαμηλη ταχυτητα κλπ.Ξεκινησα να τεσταρω διαφορα και παρατηρησα οτι αναλογα με τον αριθμο των ατομων που βρισκονται στη γραμμη ακομη και αν δεν τραβουσαν πορους της γραμμης το modem μου εριχνε την ταχυτητα και ως επακολουθο ανεβαζα ping και επεφτε η ταχυτητα.Ωστοσσο,ορισμενες εφαρμογες οπως steam,lol,... δεν ειχαν αυτο το <<limiter>>.Παρατηρησα οτι καθε συσκευη ειχε παρομοιες ταχυτητες και οσες περισσοτερες συνεδεα τοσο πιο πολυ επεφτε η ταχυτητα στο speedtest.Οπως και να το λειτουργουσα,ειτε ως MODEM ,ειτε ως ROUTER το <<limiter>> αυτο δεν αλλαζε και οταν λεω limiter εννοώ οτι η γραμμη με ενα μονο ατομο μεσα επιανε 10-11 mbps,δηλαδη οσο ηταν και πριν την αλλαγη.Οταν ομως συνδέονταν 4-5 ατομα η γραμμη(μεσω speedtest) κλειδωνε στα 2 στα 3 αντε μεχρι και στα 5mbps.Οτι firmware και να εβαλα ακομη και αναβαθμιση που το εκανα απο το site της tp link ειχα συνεχεια ενα αορατο limiter αναλογο των συσκευων που συνδεονταν καθε στιγμη.Προσπαθησα μεσω του IP ( 192.168.1.1) να δω μηπως ειχε καποια επιλογη,οπου οντως εχει και λεγεται QoS,παρ' όλ' αυτά μαλλον εικονικη ηταν η ρυθμιση αυτη.Bottom line το MODEM εμεινε στην ακρη και γυρισα στο σαπιο technicolor.Και για να σας προλαβω οχι δεν ηταν θεμα θερμοκρασιας ακομα και κρυο ειχε το ιδιο θεμα.
Δεν βλεπω ομως κανεναν να λεει γι'αυτο αν και ρωτησα κι αλλα ατομα που ειχαν tp-link και μου ειπαν ακριβως το ιδιο και οτι δεν μπορουσαν να κανουν κατι για να το αλλαξουν.Με απλα λογια πεταμενα 60€.Αν οντως καποιος εχει το ιδιο θεμα ή το εχει ηδη λυσει ας το γραψει στις ερωτησεις.
UPDATE 10/6/2020:
Παρατηρησα επισης πως το Modem μετα απο μερικες μερες αρχιζει να βαραει φρικες,ισως λογω θερμοκρασιας,και χρειαζεται ενα reset καθε 2η μερα περιπου.Γενικα,χειριστη διαχειρηση δικτυου για ενα τοσο ακριβο Modem.Θα προτεινα τα πιο φτηνα μοντελα της εταιριας ή καλύτερα ενα ROUTER των 20-30€ για καλυτερη εμβελεια.